w , ,

Technologia ray tracing przyszłością gier?

Wraz z premierą kart NVIDIA z serii RTX, na rynku zrobiło się głośno o ray tracingu. Początkowo bardzo ograniczona ilość tytułów obsługiwała tą technologię. Obecnie jednak coraz więcej producentów gier decyduje się na zaimplementowanie jej w swoich produkcjach.

Dzisiejsze zastosowanie ray tracingu

Aktualnie technologia ray tracing rozprzestrzenia się powoli, ale za to dość stanowczo. Przykładowo w nowym Call of Duty: Modern Warfare, zaimplementowana została po to, aby tworzyć bardzo szczegółowe cienie dzięki DXR Ray Traced Shadows.

Są one rzucane przez obiekty takie jak pociski, drobne kamyki czy druty, ale kiedy wyłączymy obsługę ray tracingu, nie ma ich wcale. Jest to nieco zaskakujące, ponieważ można było się spodziewać czegoś bardziej znaczącego jak na przykład Ray Traced Reflections w grze Battlefield V.

technologia ray tracing

Clark Jiayang Yang o technologi ray tracing

Wiadomo również, że technologia ta znajdzie się w wielu nadchodzących produkcjach. Przykładem może być gra SYNCED: Off-planet autorstwa Tencent Next Studios. Obecne wiemy, że niektórzy producenci już decydują się na łatki (ray tracing w shaderach Minecraft).

Serwis gamesindustry opublikował ostatnio dość ciekawy wywiad. Producent i reżyser, Clark Jiayang Yang, wyjaśnił w nim, że dodanie ray tracingu refleksów oraz cieni do gry SYNCED jest zapewnieniem przyszłości tego tytułu. Uważa on, że każda gra w ciągu 2-3 lat w jakimś stopniu będzie wykorzystywała obsługę śledzenia promieni.

Technologia ray tracing przyszłością?

Yang może mieć rację, ponieważ AMD już pracuje nad obsługą sprzętową ray tracingu w swoich układach graficznych. Warto również pamiętać o następnej generacji konsol, które także mają wspierać wspomnianą technologię.

To one mogą być kluczowe do rozwoju rynku gier obsługujących śledzenie cieni, ponieważ twórcom ułatwi to tworzenie nowych produkcji. Również na GDC 2019, Unity ogłosiło współpracę z firmą Nvidia w celu implementacji ray tracingu w ich silniku gier.

technologia ray tracing

Źródło: Wccftech, Nvidia

Mi Watch – pierwszy smartwatch Xiaomi

Symulator Airplane Mode pozwala na przeżycie lotu będąc w domu