w

Shadow ot the Tomb Raider wymagania sprzętowe

Możliwe, że ledwo zagrasz w Shadow ot the Tomb Raider, no chyba że masz całkiem wydajnego potworka

Historia Shadow ot the Tomb Raider

Shadow ot the Tomb Raider jest trzecią częścią odświeżonej po raz kolejny serii gier przygodowych z Larą Croft w roli głównej. Poprzednia część poza walorami rozgrywki była bardzo popularnym testem wydajności, nie tylko dzięki wbudowanemu benchmarkowi, ale również przez ogromne wymagania sprzętowe samej gry. Nawet dziś wiele komputerów ma problemy z maksymalnymi ustawieniami graficznymi.Shadow of the Tomb Raider

Naszpikowanie technologiami

Shadow of the Tomb Raider oprócz ponownej współpracy z Nvidią, a więc zastosowania pakietu ustawień graficznych znanych jako Nvidia GameWork, pojawi się również Nvidia RayTracing. Obecność GW pomimo ciekawych bajerów oznacza dość przeciętną optymalizację, czy jak kto woli spore wymagania sprzętowe. Możliwe, że w dniu premiery gra będzie dość średnio działać. RayTracing ma pojawić się w późniejszym terminie, osobiście sądząc po stopniu postępu prac nie spodziewałbym się wprowadzenia dynamicznego oświetlenia przed listopadem.

Wymagania sprzętowe

Przejdźmy jednak do najważniejszej kwestii – wymagań sprzętowych Shadow ot the Tomb Raider prezentują się one następująco:

Wymagania minimalne

  • Procesor: Intel Core i3-3220 lub odpowiednik AMD
  • RAM: 8GB
  • Karta graficzna: Nvidia GTX 660/GTX 1050 lub AMD Radeon HD 7770
  • Dysk twardy: 40 GB wolnego miejsca
  • System: Windows 7 64-bit

Wymagania zalecane:

  • Procesor: Intel Core i7 4770K lub AMD Ryzen 5 1600
  • RAM: 16GB
  • Karta graficzna: Nvidia GTX 1060 6GB lub AMD Radeon RX 480 8GB
  • Dysk twardy: 40 GB wolnego miejsca
  • System: Windows 10 64-bit

Będzie ciężko

GTX 1060 i i7/Ryzen 1600 w zalecanych? Nieźle, nie wiadomo nawet o jakiej płynności, ustawieniach graficznych mowa. Możliwe, że mówimy o FHD minimalnych oraz FHD średnich/wysokich 30 FPS. Wymagania względem poprzedniej części poszły znacząco w górę. Jest to chyba też znak czasu, gdzie GTX 1060 nie jest już kartą, która zapewni nam w każdej grze stabilne 60 klatek na ustawieniach co najmniej wysokich. Z tym niestety powoli trzeba się pogodzić. Oczywiście te wymagania nie obejmują RayTracingu. W przypadku tej technologii minimum zapewne będzie RTX 2070 lub RTX 2080. Nawet GTX 1080Ti po prostu nie da rady. Jeżeli chcesz wiedzieć, z jakiego powodu najmocniejszy obecnie GTX nie da rady zachęcam do zapoznania się z artykułem o RayTracing

Pozostaje mieć nadzieję, że gra doczeka się dodatkowych optymalizacji i poprawek płynności. Premiera Shadow ot the Tomb Raider 14 września. 

Jakie jest twoje zdanie?

3 punkty
Dobre Słabe

Komentarze

Dodaj komentarz

Ładowanie…

Ładowanie…

0

Dodaj komentarz

Honor 8X oficjalnie zaprezentowany

Nowość od Vivo, czyli X23