w ,

Początek czy koniec grania w chmurze?|Steam Link

Niedawno, bo 14 maja na iPhonach i telefonach z Androidem zadebiutowała usługa Steam Link. Jest to serwis streamingowy od Valve, którego celem jest uruchamianie gier z PC na telefonach i tabletach, co teoretycznie pozwoliłoby na grę w warunkach mobilnych.

Jest to odpowiedź na świetnie działające Remote Play, wykorzystywane przy grze zdalnej na PS4. Czy jednak Steam Link będzie wystarczająco dobre, aby utrzymać uwagę gracza na dłużej? Czy będzie czymś więcej niż tylko ciekawostką technologiczną? Sprawdźmy!

Aby usługa zaczęła działać, należy włączyć komputer, a na nim Steama. Sam proces parowania przebiega bezproblemowo i polega na przepisaniu kodu wyświetlanego na komputerze do telefonu. Potem możemy już zacząć grę. Wybieramy po prostu tytuł z biblioteki i zaczynamy rozgrywkę.

Może to być dowolna produkcja, nie musi być dostosowaną pod obsługę dotykową. I tu zaczyna się problem, ponieważ gry nie mają dobrego sterowania dotykowego. Pierwsza propozycja, w jaką starałem się zagrać był polski SuperHot. Była ona niegrywalna. Stwierdziłem więc, że może za dużo wymagam, że ta usługa nie jest jeszcze gotowa na tak dynamiczne gry.

Odpaliłem więc Hearts Of Iron 4, znaną strategię od utytułowanego studia Paradox, jednak i ta gra pomimo powolnej i spokojnej rozgrywki była niemożliwa do ogrania przy pomocy aplikacji.

Moim zdaniem usługa ta nie ma szans, z Remote Play od Sony. Należy jednak pamiętać, że Steam ze względu na specyfikę platformy (myślę tu o używaniu klawiatury i myszy) ma dużo cięższą robotę do wykonania.

Autor: Igor Cichosz

Napisane przez Dominik Kugler

Pasjonat technologii mobilnych. Interesuję się także projektowaniem wnętrz i architekturą. Przy okazji jestem sobie redaktorem w zalecane.pl :)

Co myślisz?

Komentarze

Dodaj komentarz

Ładowanie…

Ładowanie…

0

Dodaj komentarz

Natura i technologia – EK Lignum, drewniane bloki LC

Intel Ice Lake

Intel Ice Lake-zapowiedź nowych mobilnych procesorów